15 Kasım 2010 Pazartesi

İki Sergi...


BMKM'de bu ay sergi dolu günler vardı ve resimsever biri olarak benim için oldukça keyif vericiydi...

İlki, 2 Kasım'da gerçekleşen karma bir sergiydi ve esas alınan konu: Hesaplaşma!
Açıkçası, umduğum kadar çarpıcı eserler göremedim. Fakat, dikkatimi çeken ve renk tonlamalarının hoşuma gittiği birkaç eseri fotoğrafladım. Bu arada sergide yer alan ressamlar Yücel Dönmez, Murat Havan, Zeynep Kök, Sevinç Öner, Nermin Han, Güzel Bakır ve Leyla Samed.

Bugün katıldığım sergiyse gerçekten etkileyiciydi.Kadıköylü ressam Türker Güneşoğlu'nun kişisel yağlı boya sergisi, insanda huzur ve tebessüm bırakıyor.
Salona girdiğim anda, güvercinlerin resmedildiği tablo öylesine canlıydı ki, sanki elinizi uzatsanız seveceksiniz hissi uyandırıyordu. Ki, Güneşoğlu'nun pek çok çalışmasında bu duyguyu yakalamanız mümkün. Öyle ki, natürmort ile pek hoşbeş olmayan ben bile, sergide yer alan natürmort tablolara hayranlıkla bakakaldım.

Rakı-kavun-peynir üçlemesini resmettiği tablonun önünde öyle bir tebessüm etmişim ki, ressam Türker bey yanıma gelip sohbete başladı.
" Siz de benim en sevdiğim tablolarımın fotoğraflarını çektiniz hep" diye başlayan sohbetimiz kısa fakat keyif vericiydi.

Türker Güneşoğlu hakkında sizlere kısa bir bilgi vereyim:
"İstanbul konulu peyzaj çalışmalarıyla sanat çevresinin dikkatlerini üzerinde toplayan Türker Güneşoğlu, resim çalışmalarına Cevat Dereli ve Cihat Burak ustaların teşvikiyle başlamış.
Aynı zamanda grafik sanatçısı da olan Güneşoğlu, 70li yılların ünlü grafik sanatçısı Hüseyin Aşüno ile de yaklaşık 4 yıl birlikte çalışmış. Resimlerinin çoğu Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, belediyeler ve çeşitli otellerde bulunmakta ve bu kurumlarca rağbet görmekte. Yurt dışına da resimleri satılan Türker Bey'in Moda'da atölyesi bulunmakta ve yaklaşık on tane öğrencisiyle çalışmalarına devam etmektedir."

Hiç yorum yok: