4 Ekim 2011 Salı

Exhibition/ Bedri Rahmi Eyüboğlu 100.yıl sergisi

Bedri Rahmi yasak aşkı ve şiirlerinin kahramanı Karadut'unu resmetmiş...
Bu ise, Karadut'un yaptığı Bedri Rahmi'nin büstü...
Selami Öztürk ile ünlü yazarımız Yaşar Kemal...
Şair Nurullah Genç ile ben...
Bedri Rahmi tablosu önünde şarabımla ben...



Bu akşam üzeri Caddebostan Kültür Merkezi'nde Bedri Rahmi'nin 100. doğum yılı şerefine hazırlanan serginin açılışı vardı. Hem birbirinden güzel tabloları görmüş oldum hem de şair Nurullah Can ile sohbet etme zevkine eriştim. Açılış konuşmasını ise Selami Öztürk ile Yaşar Kemal yaptı.

Bedri Rahmi'nin Karadut Sırrı: Eşine değil, aşk yaşadığı sevgilisine yazılmış...
Karadut şiirinde kadınım ve karım dediği kişi, kendi karısı değildi. Bedri Rahmi evli olmasına rağmen, bir kadına deli gibi aşık oldu. Mari Gerekmezyan, Bedri Rahmi'nin atölyesinde tanıştığı yetenekli bir heykeltraştı. Ve lakabı Karadut oldu. Bedri Rahmi, onunla beraber yaratıcılığının en üst seviyelerine ulaştı. Eşi Eren Hanım'da biliyordu bu gerçeği... Bir gün menenjit teşhisinin konulmasından aylar sonra Mari hayata gözlerini yumdu. Ve bedri Rahmi'nin de yüreği sustu. Seneler sonra, Büyük Kulüp'teki bir yemekte Bedri Rahmi "Karadut" şiirini okurken gözleri doldu ve ağladı.

İşte, karısı Eren Hanım'ın hayatta en yıkıldığı andı. Çünkü Bedri Rahmi, Karadut'unu hiç unutmamıştı.

Bedri Rahmi'nin vefatından sonra, Eren Hanım, otuz beş yaşına gelen oğluna şu cümleleri söyler:
"Babanı uğurladık" dedi, "Ama şunu bilmeni istiyorum ki, ona çok kırıldım. Yaşadığı ilişkiyi unutmadım. Hiçbir kadın aşağılanmayı kabul etmez."

İşte Karadut'un gerçek hikayesi bundan ibarettir...Tablolara bakınca bu tutkulu ve buruk aşk hikayesi benim de gözlerimin dolmasına neden oldu.
BURCU AŞÇI

EKİM 2011

ISTANBUL.


Bedri Rahmi Eyüboğlu was a famous artist and poet who was born in 1911. For his 100th birthday anniversary, there was an exhibiton in Caddebostan. I enjoyed it a lot, also I met with another poet Nurullah Can, and a great writer Yaşar Kemal. Bedri Rahmi died in 1975.

Hiç yorum yok: