3 Aralık 2011 Cumartesi

Exhibition: Renklerle Umutlara Yolculuk

İşte en etkilendiğim tablo...Tutkuyu betimlemiş ressam...Bir kadın ve erkek, cinsel organlarının yerindeyse kartal ve kaplan var...
Yine mavi tonları ve bir kadın..."Aaa yay burcuna benziyor, benim burcum" deyince Ferhan Hanım da onayladı,"evet, yay'ı çizdim dedi":) Kendisiyse ikizler burcundanmış...
Şiirimsi masala açılan kapı...Tablonun adı...Gerçekten renklerde yeşilin her tonu var ve adeta masal kitabından fırlamış gibi...Öyle içinizi açıyor ki salona koyup izleyesiniz geliyor... Kadının gücüne inanıyor Ferhan Hanım. Burada da kadının dünyayı sırtında taşıdığı resmedilmiş...Mitolojik bir havası var...

Burada ayrılık betimlenmiş...Sağ altta uzanıp gözyaşı döken bir kadın, onun üzerindeki kafa karışıklığı sembolleri, en tepede soru işareti ve sol kenarda deftere dökülen gözyaşları, sağ altta ise ayrı düşen iki kalp var...
Bu bir pilotun portresi, şu an görevdeymiş dönünde alacakmış. Çok dikkatli bakınca profili görebiliyorsunuz...








Ağrıyan diş etime ve antibiyotikle ayakta olmama rağmen hiç üşenmeyip Barış Manço Kültür Merkezi'ndeki bu sergiye gittim.

Feriha Gökçen Özsarıkamış'ın sergisi, son dönem gittiklerim arasında en iyisiydi diyebilirim. Hakikaten, serginin adı gibi, renkler ile bir yolculuğa çıkıyor ve her tablonun önünde ayrı bir masal kapısından içeri adım atıyorsunuz.

Feriha Hanım, beni tablonun önünde görünce "Resimden anlayan birisisiniz bence, çok dikkatli bakıyorsunuz" diye cümleye girdi. Ki genelde her resamdan bunu duyarım. Kendim sadece amatörce resimle uğraşıyorum, o da çoğunlukla yağlı pastel çalışmalar oluyor. Fakat sergi gezmeyi ve tabloları incelemeyi çok seviyorum.


Feriha Hanım, pek çok tablosunun hikayesini de benimle paylaştı ve mitolojiden masala, ayrılıktan tutkuya, aşktan umuda kadar pek çok serüvende gezmiş oldum... 11 Aralık'a kadar sergi orada devam edecek. Kesinlikle gidin görün derim...

BURCU AŞÇI
ARALIK 2011
ISTANBUL.

1 yorum:

Silent Service dedi ki...

Oldukca guzeller gercekten...
gecenlerde bende bir sanat atolyesinde dijital resim ile tuvaldeki yagli boyanin bulusmasi ile alakali bazi orneklere rastlamasidim ki pilot emminin portresi bana ankarda ki o sanat atelyesini hatirlatti...