30 Aralık 2011 Cuma

Mor Köşe: Meleklerden Mesajınız Var...


Bu hafta sizlerle 2011'in son röportajında Beki İkala Erikli ile buluşuyoruz... Son bir yılın en çok satan kitaplarından biri "Meleklerle Yaşamak"... Kimileri gülüp geçiyor, kimileri önyargıyla yaklaşıyor, kimileri tamamen benimseyip hayatına uyguluyor...Ama bir şekilde herkesin dilinde geziniyor "melekler"...

Çarşamba akşamüstü için sözleşiyoruz Bek
i Hanımla. Soğuk havada vapura yetişme derdini atlattıktan sonra bu kez Istanbul trafiği çilesine takılıyorum. Dur diyorum içimden, hemen gerilme. Hmm hem bir denemeli şu melek olayını...Aaa o da ne? Daha gözümü kapayıp içimden geçirivermişken "nolur bir taksi istiyorum, trafiği de bahane etmesin jet hızıyla götürsün beni" diye, önümde duruveriyor yaşlı bir şoföre ait taksi. "Atla kızım, ben kestirmeden götürürüm seni":)))

Kabataş manzaralı harika bir ofisteyim. Deniz, ışıklar, vapur sesi...Ben erkenden gittiğim için yarım saat oyalanıyorum ofiste. Zişan Hanım ile laflıyoruz. Kendisi Meleklerle Yaşamak ofisinin yaşam koçlarından...Şeker gibi, güleryüzlü, hoşsohbet bir bayan. Bir anda Zohar kitabı erişiyor gözüme...İnanamıyorum...Bir Kabala öğrencisi olarak Zohar'ı orada görmek hem mutlu ediyor beni hem de çok şaşırıyorum zira herkesin duyup, bilip ve alıp da kenara koyacağı bir kitap değil...


Beki Hanım içeri sıcacık bir gülümseyiş ve harika bir enerjiyle giriveriyor. Açıkçası, umduğumdan çok daha etkileyici bir karakteri var. Dingin, huzur dolu bir ses tonu, nüktedan bir kişilik, sabırlı bir dinleyici ve içten mimiklerin eşlik ettiği dostane bir tavır...Zaten röportaj da çay eşliğinde bir sohbet havasında ilerliyor...

Robert Kolej'in ardından Boğaziçi'ni bitirip üst düzey şirketlerde yöneticlik yapan bir kadın...Tabiri caiz ise sol beyin ağırlıklı, koşoşturmaca ile geçen bir hayat...Ve bu hayatın ortasına doğuveren bir oğul...Bir gün bu tatlı oğuldan yenen tokat, sanki meleklerin tokadı gibi damgasını vuruyor Beki Hanım'ın hayatına. İş hayatına son verip İngiltere'deyaşam koçluğu ve NLP ile başlayan maneviyat serüveni bir gün Almanya'da bir arkadaşının verdiği melekler kitabı ile farklı bir safhaya taşınıyor...


Hikayenin bu kadarlık kısmını, pek çok söyleşisinden biliyoruz. Ben de bu sebepten, sohbetimizde, daha çok, melekler ile diyalog kurmak ve kitapları üzerine konuşmayı terich ettim.

Dilerseniz sözü fazla uzatmadan, Beki Hanım ile meleklerin dünyasına doğru kısa bir yolculuğa çıkalım...


ALLAH'IN SEVGİ DOLU ELLERİ

Burcu:
Melek denilince çoğumuzun aklına ya kanatlı güzel varlıklar gelir ya da kutsal kitapta adı geçen melek isimleri. Peki, "melek" nedir?


Beki İkala:
Melek kelime anlamı ile haberci, mesaj veren anlamındadır. Angel kelimesinin kökü olan angelos da aynı anlamı taşır. Fakat benden kendi açıklamamı soracak olursanız, Allah'ın sevgi dolu elleri derim. Meleklerimiz, her koşulda bizlere uzanan Allah'ın sevgili elleridir.


Burcu
: En çok sorulan sorulardan biri de Allah'tan istemek varken neden meleklerden isteyeyim?

Beki İkala: Her şey Allah
'tan gelir zaten. Melekler de sonuçta Allah'ın habercileri. Kaldı ki meleklerle iletişim kurmak da sizi Allah'a yaklaştıran bir unsurdur. İster Allah'tan isterseniz meleklerinizden isteyin, ama yeter ki dua edip isteyin.

Burcu: Meleklerle olan ilk deneyiminiznasıldı?Çünkü, etrafımda pek çok insan bu konuyu "deneme tahtası" misali kullanıyor da. "Bakalım oldu mu, olacak mı?" misali...

Beki İkala
: (gülüyor) Aynen benim gibi diyelim o zaman. İlk duyduğumda "yok artık daha neler" dedim. Çok uç bir noktaydı. Ve ben de denedim melekleri. Sürekli bir şeyler istemeye başladım. Ama baktım ki, her şey olmaya başlıyor, "bir dakika bu kadar da tesadüf olamaz" deyip " ben bu işin sırrını çözeceğim" anlayışından yola çıkarak sürekli meleklerle yaşayacağım bir hayata adım attım.

Burcu: Kitabınızda pek çok melek ismi var. Ceremayel, Raguel, Metatron gibi. Halbuki bizim bildiğimiz Kuran'da ki dört melek. Peki, nerden çıktı tüm bu melek isimleri?

Beki İkala:
Kuran'da dört büyük meleğin adı verilir. Kimileri de Eski Ahit'te yer alan melekler. Ayrıca, kendinizi tamamen meleklerin sesine açtığınızda sizinle iletişime geçiyorlar.


İNANÇ DEDİĞİMİZ MANTIK ÖTESİ...

Burcu
: İnsanların mantığını zorlayan da bu kısım sanırım.


Beki
İkala: İnanç dediğimiz de mantık ötesi değil midir zaten?

Burcu:
Kesinlikle. Sonuçta havayı da göremiyoruz ama var ve bizim için yaşamsal derecede önemli.


Beki İkala:
Aynen. Aslında Allah'ı da göremiyoruz ama inanıyoruz. Dünyada gördüklerimiz Allah'ın bize tecellisinden ibaret. Aynı şey melekler için de geçerli. Göremiyoruz diye reddedemeyiz.


Burcu:
Kitabınızda meleklerden gönderilen işaretler var; tüy, gökkuşağı ve sayılar. Mesela, bugün aklıma geldi, ben ne vakit saate bakıversem 21:21 ibaresini üç günde bir görürüm:)


Beki İkala:
Bu güzel bir şey çünkü 2 meleklerinin yanında olduğunu, 1 ise düşüncene dikkat etmen gerektiğini söyler. Demek ki, düşündüğünü yaratma noktasındasın o anlarda.


Burcu:
Öyle mi? O halde bundan sonra daha dikkatle bakacağım. (gülüşüyoruz)
Peki, ya bu işaretler beynin bize bir oyunu ise? Tamamen ilüzyondan ibaret bir şey ise?

Beki İkala:
Yani, beynim mi yaratıyor diyorsun? Evet, neden olmasın? Aslında her şeyi biz bilincimizde yaratmıyor muyuz? Çekim yasası da aynı şekilde işliyor. Yani melekleri istiyor ve bir işaret bekliyorsan, bunu sen hayatına çekiyorsun. Ve bu esnada meleklerini sen çağırmış oluyorsun. İşaretleri görmekten de daha doğalı olamaz. Melek kelimesine çok yakın bir kelime daha var Arapça'da: Meleke...Yani yeti, yetenek anlamına geliyor ve melek kelimesinden türemiş. Yani meleklerimiz ile melekelerimiz aslıda iç içe zaten.


ALLAH, VERMEYECEĞİNİ İSTETMEZMİŞ

Burcu:
Bu mükemmel bir açıklama oldu. Bu noktadan bakılınca olay daha da net algılanabilir sanırım. O halde şunu sorayım, şu melekler ile melekelerin hiç işe yaramadığı oldu mu? Kısacası, her dua kabul olur mu?


Beki İkala:
Elbette olur.


Burcu:
Nasıl yani? Olmayan şeyler vardır mutlaka.


Beki İkala: Şöyle söyleyeyim, saf bir yürekle ettiğiniz her dua, meleklerden dilediğiniz her yardım kabul olur. Allah, vermeyeceğini istetmezmiş. Şayet bir şeyi istiyorsanız, bu mümkün, imkansız gibi gösteren sizin egonuz.Ancak, bizim aceleciliğimiz ile Allah'ın zamanlaması farklı işliyor. Tabi burada, ne kadar istekli olduğunuz da önemli, kimi insan belli bir süre geçince isteğinden vazgeçebiliyor, bak olmadı işte deyip...Ya da, bir başka örnek verirsem, duanız kabul oluyor fakat başka bir şekilde tecelli ederek. Örneğin, arabanız olsun istediniz, ama alamadınız. Fakat bir işe giriveriyorsunuz ve size kullanmanız için araba veriyorlar.

Burcu:
Peki beddua ne oluyor? Mesela, biri benim canımı gerçekten haksız yere acıtmışşsa, anlamadan yargılamışsa, mutlaka başına bir şey geliveriyor. Melekler burda da mı yardım ediyorlar?


Beki İkala:
Aslında, siz bir şey deseniz de demeseniz de zaten o kişinin balına bir aksilik mutlaka gelecektir. Çünkü evrendeki, ilahi sistemdeki döngü böyle. Haksızlık varsa, bir şekilde yapan kişi acısını çekiyor. Fakat bedduadan ziyade, bunu daha farklı yoldan dile getirmeyi tercih edebiliriz. Çünkü beddua da ters tepen bir yanda oluyor.


Burcu:
Evet, bir şekilde bize de dönüyor. Bu sebepten ben Allah'tan karşımdakini ıslah etmesini istiyorum.


Beki İkala:
En doğrusu. Ya da karşınızdakine ışık vermesini ve doğruyu bulmasını da söyleyebilirsiniz. Ama dediğim gibi, burdaki olay meleklerden de ziyade, Allah'ın adalet anlayışının işlemesi...


İKİLİ İLİŞKİLERDE MELEKLER

Burcu:
İnsanlar en çok ikili ilişkilerde melekleri nasıl kullanacaklarını merak ediyorlar. Okuyuculardan gelen soruların çoğu bu yönde:) Bu noktada Raguel'den mi yardım isteyeceğiz?


Beki İkala:
Aslında pek çok melekten isteyebilirsiniz. Hatta Mikail'in vakumlama yöntemini tavsiye ediyorum bu noktada.


Burcu:
Örneğin, benim sevgilim senelerdir yürüyen bir egodan ibaret (gülüşüyoruz). Dediğim tek sözcükten bir saatlik tartışma çıkarabilir. Bu konuda vakumlama nasıl işe yarıyor?


Beki İkala:
Kitabımda belirttiğim gibi, karşınızdakinin yüksek benliğinden izin alarak baş melek Mikail'den o insanı vakumlamasını yani aurasındaki tüm negatifliğin gidip temizlenmesini istiyorsunuz. Sonarsında da ışık ile doldurup etrafını koyu mavi bir kalkanla çevreliyorunuz. Ve ikili ilişkilerde sevgi enerjisi yollamakta önemli bir faktör. Bu noktada Raguel'den yardım isteyebilirsiniz.
Ayrıca karşındaki kişinin meleklerinden yardım istemek de oldukça etkilidir.

Burcu:
Benim merak ettiğim bir konu da altıncı hissimiz. Bu da mı meleklerin bir çağrısı? Mesela, benim hislerim her zaman çok kuvvetli olmuştur. Biri yalan söylesin, midemde çanlar çalar, anlarım.


Beki İkala:
Duru hissin gelişmiş senin (gülüyor). Burada da hem kişinin algı açıklığından hem de meleklerden söz etmek mümkün. Diyorsun ya, midem de çanlar çalıyor diye. Aslında sana bir işaret yollanıyor. Ayrıca, mide çok önemli bir bölge çünkü "God Feeling" diye de bilinen ikinci beynimizdir bizim.


BAKALIM MELEKLER NE DİYOR?

Burcu:
Meleklerle Yaşamak kitabınızdan sonra bir diğer rağbet gören de Melek Kartları oldu. Bu kartlarla çalışmak için özel bir yöntem var mı? Yoksa herkes çalışabilir mi?


Beki İkala
: Hiç bir ritüeli yok. Herkes, her an, her sorusu için kartları kullanabilir. Sadece derin bir nefes alın, melekerinizden sorunuzla iligli yol göstermelerini isteyin.


Burcu:
Acaba bir deneme yapabilir miyiz?


Beki İkala:
Tabi ki. (desteleri getirip çay sehpamıza koyuyor, ben desteyi elime alıp yoğunlaşıyorum)


Burcu:
İlişkimde benim ne yapmam gerekiyor, onu merak ettim.


Beki İkala:
Olur, şimdi meleklerinden yol göstermeni isteyip bir kart çek.
(gözlerim kapalı, desteden bir adet kartı çekiyorum ve açtığımda neredeyse gülme krizine gireceğim çünkü kartta çıkan şey sevgilimin bana sürekli kullandığı bir cümle)

Beki İkala:
Ne çıktı?


Burcu:Sessiz Ol!!! Bu kadar olur yani...

Beki İkala:
Bu kartların tarottan farkı şu ki, senin ruhsal gelişimin için de anahtar sunmuş oluyor.


Burcu:
Evet fark ettim, insanın ruh durumunu aşağı çekmiyor, pozitif bir enerjileri var.


Beki İkala:
Bazen insanlar şunu merak edebiliyorlar. Örneğin işinle ilgili bir soru sormuşken, sanki alakasız başka bir kart çıkmış gibi oluyor. Aslında o noktada, meleklerin senin "esas odak noktan" için cevap veriyorlar.


DEĞİŞİM ZAMANI

Burcu:
2012 malum değişim yılı olarak atfedildi. Özellikle Maya takvimiyle bağdaştırılarak, ruhsal bir dönüşümün kişilerin hayatına dalga dalga yayılacağından bahsediliyor. Sizce de bu doğru mu?


Beki İkala:
Kesinlikle, hatta başladı bile. İnsanlarda son yıllarda büyük bir uyanış var. Kendini anlamak, adlandırmak, gelişmek adına büyük bir merak uyandı. Değişim kaçınılmaz. Siz değişmek istemeseniz de bir şekilde bu kainat döngüsü sizi değiştirecek.


Burcu:
Siz de şunu fark ettim ki, "yaşamının amacını bulmuş" insanlara has bir ışıldamanız var. Malesef pek çok kişi, hapsoldukları hayatlarını sanki kendi istekleriymişcesine bir ömür yaşayıp tüketiyorlar. Ne önerirsiniz onlara?


Beki İkala:
Yüreklerinin sesini dinlesinler. Hani çok cılız, egonun susturmaya çalıştığı bir ses vardır ya, aslında orda sizin gerçek arzunuz yatar. Bir diğeri de, etrafınızdaki insanların ne diyeceğine fazla önem vermeyin. Bana da en yakınlarım oldukça şaşkın gözlerle bakmışlardı, ne var ki mutluluğumu ve ışığımı gördükten sonra herkes alıştı. Işığınızı keşfedip onu yaymaya başlayın.


Burcu:
Beki Hanım, sizinle tanışmak ayrı bir keyifti. Bu güzel sohbet için hem kendi hem de okuyucularım adına çok teşekkür ederim.


Beki İkala:
Esas ben çok teşekkür ederim, ışık ile kalın...


Kitap imzalama ve fotoğraf çektirme faslından sonra Beki Hanım ile vedalaşıyorum...Giderken bana beş adet Melekler ile Yaşamak El Kitabı hediye ediyor. Elbette bunlardan biri de siz sevgili okuyucularımın çekiliş gününe ilave edilecek...


Beki Hanım ve Melekler Dünyası ile iletişime geçmek isterseniz web adreslerini ziyaret edebilirsiniz: http://www.meleklerleyasamak.com/


Hepinize 2012 bol ışık getirsin...


BURCU AŞÇI

ARALIK 2011

ISTANBUL.

2 yorum:

MARTI dedi ki...

Bu yılın okuduğum en sevimli, en faydalı kitaplarındandı Meleklerle Yaşamak. Çok tatlı bir röportaj olmuş. Teşekkürler. :)

Musa Gül dedi ki...

Uzun süredir bu tarz yazıları okumuyordum. Bu akşam merakla okudum ve inanılmaz bir keyif aldım. En önemli olan şey; sohbet'den daha öte bir gönül kaynaşması olmuş. İçinde samimiyet ve sevgi var.