5 Şubat 2012 Pazar

Exhibition: Salvador DALİ...










Cebrail/ Gabriel







































Gala ile Akşam Yemeği:



Sürrealizmin önde gelen ismi Salvador Dali'nin bu sergisinde üç ana başlık dikkatimizi çeker: Sürrealizmin İzleri, Gala ile Akşam Yemeği ve İlahi Komedya...

Açıkçası ben en çok Dante'nin İlahi Komdyası'nın Dali tarafından nasıl yorumlandığını görmek için sergiye gitmeyi hep istiyordum. Dün öğle vakti, yavaş yavaş yola koyuldum. Karaköy vapurunun ardından Tophane'ye doğru yine yavaş bir yürüyüş ile Salvador Dali sergisine vardım. Ve kaldım...Yaklaşık bir saat boyunca -özellikle İlahi Komedya'dan- tablolardan gözümü alamadım.

Cennet, Cehennem ve Araf olarak ayırdığı İlahi Komedya bölümünde Dante'den satırlarla süslemiş Dali tablolarını...

Gala ile Akşam Yemeği'ndeyse Dali'nin o ironik ve hafif alaycı yanını görmek mümkün.

Sürreealizmin İzleri'nde ise kendisini şu çarpıcı cümleyle açıklıyor: "Ben, sürrealizmin ta kendisiyim".

Şubat sonuna kadar Tophane'de sergilenecek olan bu muhteşem tabloları mutlaka görmenizi tavsiye ederim.

"Ey Sanat! Var mı senden daha ötesi" diyesim geldi...

There has been a great exhibition in Tophane since December: The Divine Comedy by Salvador Dali...I was so impressed by the pictures that I stayed at the exhibiton almost one and half hour.

Burcu Aşçı
Şubat 2012
Istanbul.

Hiç yorum yok: