30 Ekim 2014 Perşembe

Göklerin Kraliçesi ile Yeryüzünde Keyifli Sohbet




Astroloji, hepimizin ucundan bucağından aşina olduğu ve hatta- hadi itiraf edelim- ciddi ciddi takip ettiği bir konu. Hepimiz, sohbetimizin ortasında “ay ne olacak işte falanca burcu ya o yüzden normal” ve türevi cümleleri öyle veya böyle kullanıyoruz. Sorun da burada zaten, “öyle veya böyle” yani kısacası o kadar “yanlış” bir şekilde kullanıyoruz ki, bu röportaj sonrası bakış açınız eminim değişecek. Ya da şu ana dek bildiklerimizin ne kadar yetersiz olduğunu fark edeceğiz.
Olgu Ilgın ile üçüncü röportajım olacak bu. Tesadüfler ile başlayan ilişkimiz ve röportaj silsilemiz, yine bir gündelik sohbet ortasında konunun burçlara gelmesiyle bambaşka bir faza geçti ve okumakta olduğunuz söyleşi fikri doğdu. Gerçi, unutmayalım ki tesadüf yoktur evrende…
Kahvelerimizi almış oturuyorduk, ben Olgu’nun kitabında altını çizdiğim yerleri söylüyordum, fikir alış verişi yapıyorduk, oradan da gayet gündelik konularla ilgili konuşmaya başlamıştık. Ben cümlemin orta yerinde şunu deyiverdim: “Yay burcuyum işte, yazarlık ve öğretmenliğim oradan geliyor”. Olgu, birden gülümseyip “Ne kadar yaysın ki acaba? Hem nereden biliyorsun meslek yaşantında yay olduğunu?” Ben, her zaman ki rahatlığımla “ a tabi yükselenim oğlak ve ay burcum balık, biliyorum bunları, geçen senelerde birisi astroloji haritamı yorumlamıştı da.”
Olgu, kahvesinden bir yudum alıp “ Keşke her şey bu üçlüyü bilmek kadar kolay olsaydı, e iyimiş ama baktırmışsın, epey sürdü sanırım ki sen hiperaktif olarak bir saat bile oturamıyorsun.”
Ben gayet şaşkın, “ne bir saati canım, onbeş yirmi dakika filan sürdü, genel olarak anlattı ama.” Dedim ama bunu der demez yine bir şeylerden habersiz olduğumu fark ettim. Tamam, Olgu’nun kaç senedir astrolog olarak da hizmet verdiğini biliyordum ancak nedense –bilgisizlikten- bir analiz almak aklıma bile gelmemişti.
Bir hafta sonrasına sözleştik ve yaklaşık üç saat süren astroloji analizi beni benden aldı dersem yeridir. Çocukluğumda yaşanan olaylardan tutun da yedi sene çalıştığım iş yerini terk ettiğim tarihe kadar, tıpkı bir film şeridi misali hayatımın dönüm noktaları deşifre ediliyordu. Karakterimin dahası bilinçaltımın bile gizil yönleri çay ile masa arasına dökülüyordu. Meğer ben ne kadar Balık huyluymuşum ikili ilişkilerimde ve Kova yanım ne kadar ağır basıyormuş iş hayatımda.


O günü izleyen diğer aylarda gördüm ki not ettiğim tarihlerde daima verilen uyarılar gerçekleşiyordu. Hatta, şu Retrolar ve tutulmalar var ya hani hiç sevmediğimiz, o günleri öyle yumuşak bir şekilde atlatmaya başladım ki. Zira, benim haritama göre var olabilecek tüm etkileri, benim verebileceğim tepkileri bildiğinden Olgu bu süreçler öncesi daima stabil kalmam konusunda ikaz ederdi. İyi ki etmiş, fırtınadan sağ salim çıkmak adına…
Ve tam tamına yedi ay sonra, bir cumartesi sabahı için sözleştim kendisiyle, “hadi bunları yazalım” dedim. Röportaj yapmayı ya da kendisini kimi kişiler için reklam yapıp olduğından abartılı göstermeyi hiç sevmediğinden , Olgu’nun hakkında her an her yerde bir şey bulamayabilirsiniz. Ne var ki, benim samimiyetimi de bildiğinden ve sohbet havasında gerçekleştiğinden, isteğimi geri çevirmedi.
Şimdi, türk kahvelerimizi yudumlarken gerçekleştirdiğimiz sohbeti sizlere sunuyorum. Ve biliyorum ki, bilincinize yer eden pek çok eksik bilgi bu sayede yenilecek.
Burcu: Öncelikle beni kırmadığın için teşekkür ediyorum. Ne var ki herkesin astroloji ve enerji konusunda net bir fikre sahip olması açısından böyle bir söyleşiyi hak ettiklerini düşündüm.
O.Ilgın (gülümsüyor): Merhaba. Bu seninle yaptığımız üçüncü röportajımız sanırım. Ne hoş ki; ilgi var, merak var. Okuyucu merak ediyor, ve sen de bana her seferinde daha farklı sorularla geliyorsun  Ben röportaj için öncelikle teşekkür ediyorum. Senin de çok iyi bildiğin gibi herkesle röportaj yapmıyorum. Senin de mesleğine gösterdiğin ciddiyet takdire değer Burcu’cuğum.
Burcu: Kitabınızda astroloji ve falın farkını çok anlaşılır bir şekilde ortaya koyuyorsunuz. Ancak bilmeyen okuyucular acısından sormak da fayda var, astroloji nedir?
O.Ilgın: Kitabımda, özellikle altını çizdiğim bir konu da; Astroloji'nin fal ile karıştırılması. Hatta aynı kefeye konması. Bu Astroloji'ye yapılan büyük bir haksızlık. Bizim ülkemizde Astroloji hak ettiği değeri maalesef görmüyor. Ancak bunun bence en önemli sebebi, ticari ve medyatik sebeplerle, kısa yoldan haksız para ve şöhret kazanmaya çalışan bazı kişilerin, Astroloji'yi bir fal gibi göstermesi. Bazı yazılı ve görsel basın organlarınca hala " Burç Falı" ya da "Yıldız Falı" diye isimlendirilmesi de bunun cabası. Astroloji; astronomi, matematik ve istatistik bilimlerini bir arada kullanan yani başka bir deyişle bilimsel veri tabanına dayalı bir tahmin ve yorum sanatıdır.Bu sebepten bilim değil ancak bir ilim olur. Bu noktada fal ile anılması ne kadar doğrudur ? Ya da haksızlık değil midir ? Ülkemizde çok değerli yıllarını vermiş bunun eğitimi almış Astrolog'larımız var. İnsanların yıllarını vererek öğrendikleri ve uyguladıkları bu dalı nasıl bir zihniyet fal ile aynı kategoriye koyabilir ? Bu konunun bahsi bile söz konusu bile değildir.
Burcu: Mutlak kader ile astroloji arasındaki fark nedir? Astroloji her şeyi biliyor ve olacak tüm olayları gözümün önüne seriyorsa, hayatın esprisi nerede yatıyor?
O.Ilgın: Bir mutlak kader, bir de muğlak kader var. Biri değiştirilemez kısmı, bir diğeri ise kişinin aklı ve özgür iradesi ile değiştirebildiği kısmıdır. Ancak burada çok ince bir çizgi var. Seçimlerimiz bile potansiyelimizle sınırlıdır. Yani kişinin, aklı ve iradesi ile verdiği karar, mutlak kaderinin yolunu değiştirmeyecekse sistem tarafından kabul edilir. Bu konu ile ilgili detaylı yazımı " Kafamda Deli Sorular" kitabında anlattım. Astroloji her şeyi biliyor demek yerine; kişinin yaşamsal sürecinde ona ışık tutuyor demek daha gerçekçi bir yorum olur. Nihayetinde; Mutlak İrade'nin gücünü yok sayamayız. İnsanlar en çok, gazete ve dergilerde yapılan haftalık, aylık ve yıllık Astroloji yani burç yorumlarını okuyarak, Başak burcu için bunu demiştiniz ben yaşamadım ya da İkizler burcu için böyle yazmışsınız ama ben tam tersini yaşadım, deyip adeta Astroloji'nin güvenilirliğini test ediyorlar. Neticede geldikleri nokta "ben inanmıyorum" kısmı oluyor. Bakın, Astroloji'nin hiç kimsenin inanmasına ihtiyacı yoktur. O bir din değildir. Siz inansanız da , inanmasanız da süreç işler ve değişmez.Şimdi burada bu yanılgının sebebini söylemek gerekiyor. Yapılan haftalık, aylık ve yıllık yorumlar, o burca ait geneli kapsar. Yani o ülkede yaşayan tüm Başak burcu'na ait kişileri. Yani geneldir. Oysa kişinin bireysel haritası, sadece ona özeldir. 

Dolayısı ile yanılma oranı çok düşüktür. O yorumları okuyarak , bana uymadı ya da bu ay ki yorum bana çıkmadı demek absürd bir tutumdur.
 
YAŞAMIN HER ALANINDA ASTROLOJİ

Burcu: Peki,astroloji haritası nedir? Bir defaya mahsus yorumlanan bir şey midir ve astrolojik danışmanlık bizlere ne verebilir?
O.Ilgın: Bireysel Horoskop ( natal ) sadece bir kere çıkar. Bu harita adeta nüfus cüzdanı gibidir ve kişiye özeldir. Bu harita ile kişi, yaşam sürecindeki potansiyelinin farkına varır, nelerle deneyimleneceğini bilir, hangi konuda mücadele edeceğini öğrenir , hem kişisel olarak hem de ruhsal olarak kendini tanır. Bu ben kimim? kısmıdır. Astrolojik Danışmanlık alan kişiler progress ( bana ne oluyor ) ve transitleri ( bana ne olacak ) kısmını bilmek isterler. Yani önlerini görmek isterler. Şöyle de anlatabiliriz : Seyahate çıkacaksınız, yolculuk esnasında ne ile karşılaşacağınızı bilmek için ( sapaklar, kavşaklar vb ) yol haritası alıyorsunuz.Sık sık baktırmak gibi bir şey söz konusu değildir. Progress ve transitler yıllık bazda bakılabilir. Retroları bilmek önemlidir. Örneğin, bir iş anlaşması yapmak üzeresiniz , imza atacaksınız. O sırada özellikle Merkür retro da ise ve kişinin bireysel haritasında önemli bir yere dokunuyorsa, kişi imzayı attıktan sonra bir sürü sıkıntılı durumla karşılaşabilir, ortaklık ya da anlaşma bozulabilir. Ancak bu durumdan kişi haberdar ise başka bir deyişle transitlerini bilirse, süreci uzatarak olası aksiliklerden kendisini korur. O yüzden bilinçli her kişinin astrolojik danışmanlık alması bence gerekli ve önemlidir.
Burcu: Anladım, bu bağlamda astroloji haritası bizlere yaşantımızın hangi alanlarıyla ilgili bilgi verebilir, yani sadece genel hatlarıyla kişiliğimizden mi ibaret?
O.Ilgın: Bir Astroloji haritasında, kişinin hayatı , kişiliği, ailesi, eşi, çocukları, ruhu, işi, mesleği gibi her türlü bilgiye ulaşmak mümkündür. Astroloji'yi hemen her alanda kullanabiliriz. Bazı firmaların günümüzde İK departmanların da maaşla çalışan Astroloji Uzman'ları var. Öyle ki, kişiyi işe almadan onun haritasına bakarak karar veriliyor. Bence çok da sağlıklı. İstikrarlı bir kadro oluşturulmasına ve başarı oranının yükselmesine neden oluyor. Ayrıca Tıp sektöründe kullanılabilir. Kaldı ki, bazı doktorlarımız da bundan faydalanıyor. Hem hastaların hem de kendilerinin ameliyat yapma zamanlarını hesaplatarak yine başarılı operasyonlara imza atıyorlar.İlişki Astrolojisi ise, karşımızdaki kişiyle kuracağımızın bağın sürecini ve sonucunu anlamamıza olanak sağlıyor. Synastry yani eşleşim denen bu teknik ile, her türlü ilişkiniz için gayet net sonuçlar almanız mümkün oluyor. Mesela biriyle tanıştınız. Bu kişinin nasıl bir partner olacağı, kişiliği size nasıl davranacağı ve o ilişkinin potansiyel sonuçlarını, süreci Eşleşim denen bu teknikle öğrenebilirsiniz. Şimdi bizlere sunulan böyle bir veri tabanı varken , niçin fayadalanmayalım
Burcu: Sanırım her şeyin yozlaştığı bir dünyada, astroloji konusu da popülerliğinden dolayı yozlaşmadan payını almakta. Bugün cafelerde on beş dakikaya bile astroloji haritası yorumlanıyor gayet cüzi fiyatlara. Kişi,  hangi astroloğun iyi olduğuna nasıl kanaat getirecek, nerden bilecek?
O.Ilgın: Öncelikle, cafelerde ticari amaç güdülen, biraz da insanların zaaflarından yararlanılarak tablet niteliğinde astroloji adı altında kişilere sunulan hizmetlere aldanmayın. Zira Astroloji fal cafelerde yer almayacak kadar derin ve engin bir bilgi denizi. Çok popüler ya da çok marka demek, iyi Astrolog demek değil. Tabii ki, popüler olan ve gerçekten mesleğini hakkıyla yapan kişiler de var. Ancak salt tanınmak iyi demek değil onu kastediyorum. Her konuda olduğu gibi, araştırma yapsınlar.O kişi ile ilgili mutlaka referans verecek şahıslar vardır onlara ulaşsınlar. Astroloji Danışmanlığı, gerçekten ciddi bir o kadar sorumluluk gerektiren bir meslek dalı. Bu sorumluluğun altında ezilmeyecek ve işini ciddiyetle yapan kişilere ulaşsınlar. Bu noktada çoğu kişiden Astrolojik Danışmanlık ücretlerinin yüksek olduğu ile ilgili duyumlar alıyorum. Aslında ücretler yüksek değil. En azından bazı kişiler dışında diğer meslektaşlarımın ücretleri yüksek değil. Yüksek bulan kişilerin daha önce belirttiğim gibi, Astroloji'yi fal ile kıyaslayan kişiler olduğunu düşünüyorum. Günümüzde ayağımıza giydiğimiz kaliteli bir ayakkabı ile neredeyse aynı ücrete sahip bir haritayı yüksek bulmak yine Astroloji'ye yapılan bir haksızlıktır !!! 

ETERİK BEDENİMİZ 


Burcu: Gelelim reiki’ye.Sizin astrolojiden de önceye dayanan ve uzman olduğunuz alan… Son on senedir tüm dünyada bilim tarafından da faydaları ispatlanan reiki tam olarak nedir?


O.Ilgın: Evrensel Enerjinin insan kullanımına sunulmuş saf halidir. Kısaca yaşam enerjisi demektir. Vücudumuzda 7 ana çarka merkezi vardır. Bu çakraların görevleri evrensel enerjiyi alarak vücuda dengeli bir şekilde dağıtmaktır. Bunu da yaparlar aslında. Ne zamana kadar ? Çakra merkezleri tıkanıp, negatif blokajlar oluşana kadar. Düzenli olarak çakraların temizlenmesi insan sağlığı açısından büyük önem taşır.
Burcu: Zannedersem ülkemizde, Avrupa ve Amerika’ya kıyasla, reiki ve sağlaaycağı faydalar göz ardı edilmekte. Ya da gereken önem verilmemekte. Peki, reiki bireyler için hakikaten önemli midir?
O.Ilgın: İnsanlar saç ve vücut temizliklerine gereken önemi veriyorlar. Astronomik rakamlar harcıyorlar bu konuda. Ama aura ( eterik beden ) temizliğine hiç önem vermiyorlar. Neden ? Çünkü o görünmüyor:) Bu biraz da kolumdaki çanta marka, ama iç çamaşırımı pazardan aldım gibi bir şey. Toplumumuzda vitrine verilen önem had safhada ne yazık ki ! Enerji'yi göremesek de var. Tıpkı hava gibi. Elleyemeyiz, dokunamayız ancak varlığını bilir ve kabul ederiz. Havayı görmüyoruz diye nasıl yok sayabiliriz? Enerji de böyle. Evren'de her şey bir enerjiden ibaret. İnsan, üç boyutlu bir varlıktır. Eterik, ruhsal ve fizksel. Herkes çoğunlukla ruh ve fiziksel beden üzerinde duruyor. Ancak bunlardan daha önemlisi eterik beden dediğimiz, fiziksel bedenimizin yaklaşık bir mt. önünde yer alan auramız. Onu görmüyoruz ona dokunamıyoruz. Görmediğimiz auramızın bizi nasıl koruduğunu bilseniz eminim gereken özeni ona gösterirsiniz.
Burcu: Bir reiki seansı ne kadar sürer ve çakraların temizlenmesinin bize faydası nedir?
O.Ilgın: Temizlediğimiz önem verdiğimiz fiziksel bedenimiz kadar, farkında olmadığımız belki de görmediğimiz için yok saydığımız , auramızın enerji temizliği bu yüzden önemlidir. Tıkanan çakralar görevlerini düzgün yapamadıklarında her hangi bir hastalık önce eterik bedende başlar ve temizlik yapılmazsa oradan fiziksel bedene sıçrar. Yaşadığımız her türlü hastalık büyük ya da küçük tıkanan negatif blokaj oluşan ve bu sebepten düzgün çalışamayan çakralarımız temizlenmediği içindir.Çakra dengelenmesi ve temizlenmesi kişi eğer Reiki uyulmaması almamışsa, bir Reiki Master tarafından yapılmalıdır. Seanslar 20-25 dk sürer.
Burcu: Günümüzde internet üzerinden bile reiki sertifikası alabiliyorsunuz. Bu doğal bir şey mi, reiki olmak bu denli kolay mı?
O.Ilgın: Reiki olmak gerçekten çok kolay. Bugün 7 yaşını doldurmuş herkes Reiki olabilir. Kendi seçeceği bir Master tarafından insiye ( uyumlama ) edilebilir.Zaten evrende var olan bir enerjiyi kablo vazifesi gören eller yardımıyla sadece şifa amacıyla kullanıyorsunuz. Reiki dereceleri önemlidir. Ne için kullanacağınızı belirledikten sonra hangi derece ( seviye ) de kalacağınıza karar verebilirsiniz. Örneğin ben, Master olarak bu işin öğretmenliği yapmayı seçtim. Genelde herkes 2. seviyede kalıyor. 2. seviye de kişi hem kendine hem de uzağa reiki gönderebiliyor.
Burcu: E hadi reiki oldum ama master kısmı var bunun, o nasıl olacak?
O.Ilgın: Master'lık önemli bir nokta. Eğer yaşam amacınız Master’lık olacaksa yani eğitmen olacaksanız Master seviyesine gelirsiniz. Yoksa böyle bir zorunluluk yoktur.Herkes reiki olabilir ama her reiki olan hızlı bir şekilde seviye bence atlamamalı. Çünkü bir Master öğrencisinin o süreyi önce sindirmesini sağlamalı, sonra takip etmelidir. Bu da disiplin ve işini sevmekle mümkündür. Her işte olduğu gibi bu işte de bazı Master'lar sırf para kazanmak maksadıyla hızla kişilere derece atlatarak onları inanılmaz bir girdabın içine sürüklüyorlar. Emek olmadan yemek olmaz. Sadece Reiki 1 ile Reiki 2 arasında altı ay bekledim ben. Ne demek istediğimi umarım anlatabilmişimdir.
MEKANLARIN DA ENERJİLERİ VAR
Burcu: Enerji sadece bireyde değil, bilimin de ispatladığı üzere, atom parçacıklarından oluşan her şeyde var . Bu açıdan bakarsak, mekanların enerjileri de var mıdır? Hani deriz ya bazen “ nasıl bir yer burası içime darlık çoktu” Mesela benim başıma çok gelir, gayet neşeli girdiğim bir yerden çok sıkılgan ve bitkin hatta huzursuz çıkabiliyorum.
O.Ilgın: Evren'de her şeyin bir enerjisi olduğunu söylemiştik. Mekanların da bir enerjisi var.Senin de dediğin gibi bazı yerlere girdiğimizde adeta boğuluyormuş hissine kapılmamız o mekanın belki de hiç enerji temizliğinin yapılmamış olmasındandır. Orada da negatif blokajlar oluşur. Oluşan blokajlar da mekanın içindeki kişileri boğar, sıkar ve nefessiz bırakır. İş yerlerine yapılan enerji temizliği, kişilere ve firmalara artan kazanç, daha fazla ve nitelikli müşteri olarak geri döner. Aldığım geri bildirimler hep bu yönde olmuştur. Bir iş yerinde eğer bir durağanlık varsa işlerde ve veya çalışanlarda verim düşmüşse bunun sebebi o mekanda oluşan enerji kirliliğidir.Aklınıza gelebilecek her türlü ortamı Reiki enerjisi ile temizletebilirsiniz. Tekne, yat, ev, iş yeri, ofis, okul, dershane, araba vb. Ayrıca hem mekanlar, ortamlar hem de kişiler nazar gibi olumsuz enerjilerden de korunmuş olacaktır. Bu enerji temizliğinin belirli sıklıkta yapılması yeterlidir.
Burcu:Reiki seanslarına katılan kişilerin en çok gelme nedenleri nelerdir? Kısacası, en fazla karşılaştığın enerji sorunundan bahsedelim.
O.Ilgın: Bana en çok, üzerimde ağırlık var, çok halsizim, bu aralar çok mutsuzum enerjim düşük gibi şikayetlerle geliyorlar. Ayrıca şurada bir dükkanım var uzun zamandır işlerim kötü gidiyor, dükkandan içeri bir tane müşteri girmiyor ya da ofisimize gelen misafirlerimize bir ağırlık çöküyor, ofisimizde sürekli bir şeyler kırılıp dökülüyor, çalışanlarımızdan verim alamıyoruz gibi de şikayetler alıyorum. Bu ve buna benzer her türlü sıkıntı ve şikayetin sebebi gerek kişilerde, gerekse mekanlarda biriken ve temizlenemeyen enerji kirliliğidir.
Burcu: Reiki hakkında çok fazla bilgin ve tecrüben olduğunu biliyorum. Bu yüzden, şöyle bir soru soracağım: Bu alanda hedeflediğin ya da düşlediğin bir şey var mı?
O.Ilgın: Aslında bir sponsor bulsam Burcu, ve Türkiye’yi boydan boya dolaşarak Reiki’yi ve çakra temizliğini anlatsam. İnsanların her kesimden ve yaştan biraz olsun farkındalığını yükseltsem. Bunu çok isterim. Gerçekten ülkemizde çok fazla cahil var. Sığ düşünceye sahip çok fazla insan var.Yanlış anlama; diplomalı cahilden de bahsediyorum Elimde bir değnek olsa dokunsam ve tüm insanlık bir anda seviye atlamış olsa Ne güzel olurdu değil mi ? Yakın zamanda bu konularla ilgili olarak bir söyleşi yapmayı düşünüyorum. İlgilenenler Sosyal Medya’dan takip edebilirler.
Burcu: Müthiş bir proje olurdu. Hatta, buradan yenilik peşinde olan tüm sponsorlara da sesleniyorum, bence değerlendirelim zira hem bir ilk gerçekleşir hem de pek çok kişi katılmış olur. Peki, proje demişken, satışları gayet iyi giden ve keyifle okunan bir kitabın var. “Kafamda Deli Sorular”ın devamı gelecek mi? Yoksa başka projeler mi var kapıda?
O.Ilgın: İlk kitap meslektaşımla birlikte yazdığımız bir kitaptı. İkinci kitabı yalnız yazmayı düşünüyorum. Konu şu an net değil. Ama Astroloji ya da Enerji ile ilgili bir kitap olabilir. Bakarsın yaşanmış bir Aşk Hikayesi de yazabilirim ne dersin? Geleceğe dair kafamda deli projeler var ( kitap ismi gibi oldu ) Ancak spesifik bir şey söyleyemiyorum. Tek bildiğim tüm gücümle, ( sponsor bulamasam da ) ülkemizdeki yaşayan herkesin Astroloji’yi ve Enerji’yi anlamasını ve bilinçlenmesini sağlamak. Bunu belki bir gün minik bir okul açarak yapabilirim. Ya da dolaşarak. Çünkü ekonomik gücü gerçekten yetersiz ve zorlanan ciddi bir kesim var ülkemizde. Onlar da diğerleri gibi Reiki ile tanışmayı, Astrolojik Danışmalık almayı hak ediyorlar.Ve ben onlara da nasıl faydalı olabilirim , nasıl ulaşabilirim diye gerçekten düşünüyorum.
Burcu: İşte bu yönünü çok seviyorum. İçinde gerçekten çıkarsızca herkese bir fayda sağlamaya çalışan yönünü… Ve umarım tüm hayallerin gerçekleşir…
Son olarak, gerek astrolojik danışmanlık gerekse reiki için sana nasıl ulaşabilir okuyucularımız?
O.Ilgın: Bana web sitemden ulaşabilirler.Sosyal Medyadan takip edebilirler. Bilmeyenler için site adresim www.olguilgin.com

Burcu: Bu doyurucu ve harika söyleşi için okuyucular adına da çok teşekkür ederim.
O.Ilgın: Esas ben teşekkür ederim, keyif vericiydi. Karanlığa bir mum yakabildiysem ne mutlu bana. Sen de ışıkla kal…

BURCU AŞÇI
EKİM 2014
ISTANBUL.

1 yorum:

Bloglar Yarışıyor, Siz de Katılabilirsiniz dedi ki...

Bloglar Yarışıyor ile siz de blogunuzla kazanmaya aday olun, promosyon ödüller kazanın. Sponsorlarımızın desteği ile bloglar arası etkinlik yarışmamızı düzenliyoruz. Siz de başvurun kazanan olun, farklı kategorilerde çok sayıda site ödüller için yarışıyor. Detaylı bilgiyi websitemizden öğrenebilirsiniz. İlginiz ve desteğiniz için teşekkürler!


Web: http://www.bloglaryarisiyor.net
Mail: iletisim@bloglaryarisiyor.net
Tel: +90212 330 9707