26 Aralık 2016 Pazartesi

Merry Christmas

Yılın en sevdiğim ayı, çocukluğumdan beri Aralık ayıdır. Hem doğumgünüm, hem noel ve yılbaşı telaşı hem de hediyeleşmenin heyecanlı bekleyişi...

Benim yetiştiğim aile ve okulda insanları din ve ırklarına göre ayırmak ayıptı. Biz ortaokul ve lisede Ermeni ve Yahudi arkadaşlarımızla beraber okuduk ve hiç bir zaman aramızda dini bir nedenden ötürü sorun çıkmadı. Düşünüyorum da ne güzel bir nesilmişiz. Birbirine gerçekten dost olabilen, karşısındakinin nereli olduğuyla değil fakat beyni ve kalbi ile ilgilenen son duygusal nesildik sanırım.

Bizler, kolejdeyken hem Fısıh Bayramını kutlar hem Noel'e katılır hem de Şeker Bayramı'nda bir arada olurduk. Kimseler sizi kalkıp da neden Noel kutlamasına gittin diye suçlamazdı.

Komşularımız Ermeni ve Rumdu. Ama bunun bile seneler sonra farkına vardık. Misal, dedemlerin alt kat komşusu Can amca vardı, vefat ettiğin gün acile o zamanlar nişanlı olduğum eşimle biz kaldırdık ve vefat haberinde eşi Aynur teyzenin yanında biz vardık. Düşünebiliyor musunuz, ben o gün Can amcanın Rum olduğunu öğrendim. Ne güzel komşuluklar yaşadık biz, şimdi bakıyorum da herkes faşişt bir rüzgara kapılıp birbirinin kimliğiyle ilgilenir olmuş. İnsanlığın o güzel renklerini kaybetmeye başlamış memleketim...

Eşim Ermeni ve dini bayramlarda benim ailemin bayramını kutlar, yemeğe katılır. Noel ve Paskalya'da da benim ailem daima onu arayıp tebrik eder. Biz, dedemden bu sevgi yaklaşımıyla yetiştiğimiz için, annem ve anneannemin tutumu da aynı doğrultuda. Üstelik, Ermeniler'in aileye, evine ve kadınına olan düşkünlüğü, hafitften tutucu yanlarının olmasına karşın eğitim ve dünyaya bakışlarında modern düşünmeleri takdire şayan yanlarından- benim de en büyük şansım diyebilirim. 

Esasen eşimin kilisesi Noel'i 6 Ocak'ta kutluyor ancak biz dünyada yaygın olarak kutlanılan 24 Aralık gecesinde de Moda'daki kilisemize gidiyoruz ve çok sevgili pastörümüz Turgay Üçal'ın önderliğinde harika bir kutlama gerçekleştiriyoruz. 



Bu sene, Turgay Bey sanırım bir ilk gerçekleştirdi. Seremoniye başlamadan önce, gerçek yurtseverler ve Mustafa Kemal anısına bir dakikalık saygı duruşuna davet etti cemaati...

Ardından Işık Seremonisi ile dualarımız ruhumuzdan yükseldi.




Işık, bireyin içindeki yaşam enerjisi, Tanrı ile olan bağıdır. Bu bağlamda, negatif insanların ve olayların sizlerin ışığınızı çalmasına izin vermeyin. Ve unutmayın ki aydınlık daima karanlığı yenecektir çünkü her şafak ile karanlık yırtılırken ışık dünyaya dolup hayat verir.

Beğenin veya beğenmeyin yine de herkese Mutlu Noeller diliyorum :)

BURCU AŞÇI GÖZOĞLU
ARALIK 2016
ISTANBUL 

                                      Can dostum Aylin ile değişmez Noel fotoğrafımız 






5 yorum:

Kısaca Dodi dedi ki...

Aa ne güzel fotoğraflar daha önce bende gitmiştim kiliseye ama boştu ayin görmedim hiç en güzeli sevgi gerisi pekte önemli değil diye düşünüyorum 😊

Burcu Gözoğlu dedi ki...

Ben de dogaya ve sevgiye inanip Tanri'nin yansimasi olduklarini dusunuyorum etiketlerle cok ilgili degilim ;) Esim Ermeni bu kilisede evlenmistik :)

Kısaca Dodi dedi ki...

Açıkçası blogda düğün fotosu aradım ama göremedim hep mutlu olun inşallah 😊

Burcu Gözoğlu dedi ki...

Ahaha yok eklemedim sadece sag kosede bir tane var ;) belki eklerim sonradan :)

Kısaca Dodi dedi ki...

Ekle ekle severek okuyorum yazılarını hem fikir olur evlenecek olan arkadaşlara 😊