5 Ocak 2017 Perşembe

Köşede Kalanların Hikayeleri: Şikeste



Yeni yılın ilk kitabını bitirmiş bulunmaktayım. Sel Yayıncılık'tan çıkan Şikeste, Türker Ayyıldız'ın ikinci hikaye kitabıymış. Mış dedim zira yazar ile ilk karşılaşmam Şikeste ile oldu. Sel yayıncılık'ın hikaye kitaplarını sevdiğim için, yılbaşı alışverişlerimden birinde hakkımı Ayyıldız'dan yana kullandım.

Kenarda kalanların, es geçtiğimiz sokakların ve günümüz polülaritesine bulaşmamış yaşamların kahramanlarını yazmış Ayyıldız. 

Salak Ahmet Tesisleri'nde babasının karşı çıkmasına karşın kasabada birahane açan Ahmet amcanın başına gelenlere kahkaka mı atsam üzülsem mi bilemedim. 
Güvercin sevdalısı İdris'in masumaneliği öyle etkileyiciydi ki, menapoza girmekte olan ve farkına varamayan ancak daha pek çok sorunu olan karısı Safiye'yi bir kaşık suda boğasım geldi. Hele ki o güvercin kümesinin kapısını açtığında, İdris adına gözlerim buğulandı.
İğne İzi, gösterdi ki bir insan bir şeyi yapmaya karar vermişse, ufacık bir şeyi bahane yeter de artar bile. Ne paylaşılan seneler ne de ortak zamandan birikenler mühim olmazmış.
Eski Bir Yara, bir önceki sene oturduğum evimin mekanlarında geçtiğinden ve avcumun içi gibi bildiğim yollardan satır araları yaptığından, hemen kanımın ısındığı bir öyküydü. Sonunda ise, yumru gibi oturdu kelimeler yüreğime.

Zifir ve Kırlangıç Meselesi gibi soyuta kaçan hikayeler de kaleme almış yazarımız. Algı ve kişilerin içiçe geçtiği, kekremsi birer tad bırakarak dağılıyorlar usumuzda.

Demem o ki, Türker Ayyıldız, günümüz edebiyatında kanımca başarılı hikaye yazarlarından birisi. Okuduğum satırlarda hisler aynadan çarpıp gelen huzmeler gibiydi. İliklerime kadar hissettiğim hüzün ve yalnızlık, aslında yurdum insanının da bir yanında asılı durmuyor mu ? Bir yanımız hep köşede kalıp varlığı fark edilmeyen kahramanlar gibi değil mi? 

Bir sonraki kitap alışverişimde yazarın ilk öykü kitabı olan ve 2011 yılında Orhan Kemal Öykü Yarışması'nda kendisine birincilik getiren Vapurlar'a Küsmek'i almayı düşünüyorum.

Bu arada, internette yazar hakkında araştırma yaparken kendisinin yazın hayatına şiir ile başladığını öğrendim. Birkaç şiirimi okudum ve kanımca öykü yazarlığında çok daha başarılı kendisi. Şiirlerinde de hafiften bir öykü havası hissetmek mümkün.

Yolunuz kitapçılara düşerse, Şikeste sizleri bekler, size unutulan sizi anlatmak için...

BURCU A, GÖZOĞLU
OCAK 2017
ISTANBUL 



4 yorum:

Esra Takım dedi ki...

o kadar güzel anlatmışsınız ki çok ilgimi çekti kitabınız ben de ilk siparişimde almak istedim, kaleminize sağlık :)

Burcu Gözoğlu dedi ki...

Esra Hanım, gündelik hayatta daima karşılaştığımız insanlar ile ilgili yazılar hoşuma gidiyor. Teşekkür ederim, hikayesever iseniz keyifli okuma olacaktır. Sevgiler :)

Hayat Kaydetmeye Değer dedi ki...

Çok güzel bir paylaşım olmuş. Merak ettim doğrusu ;) Ocak ayı okumalarım hazır sanırım şubat ayı okumama ekleyeceğim :)

Burcu Gözoğlu dedi ki...

:))