9 Nisan 2017 Pazar

Üç Tutku: Kitap Kahve Çikolata Festivali



Merhaba,
Dün, hafif gribime rağmen sarıp sarmaladım kendimi ve üşenmeden Karaköy vapuruna bindim. Tünel ve Galata derken yavaş yavaş yürüyerek Harbiye Askeri Müzesi'ne vardım. Kitap, Kahve ve Çikolata Festivali'ni gezmekti niyetim elbet, fakat esas dileğim büyük üstad Mıgırdiç Margosyan'ın imza gününde bulunmaktı. 

İki kattan oluşuyor festival. Çeşitli yayınevlerinin indirimli kitapları, el yapımı çikolatalar ve birkaç değişik kahve firmasının standından oluşuyor. Arada Yedikule Hayvan Barınağı standını ziyaret edip iki liraya cici bir taç aldım ve sevimli dostlarımız için çorbada tuzum olsun istedim.

Çocuk kitapları standını gezdim doyasıya ve ismine vuurlduğum minik bir masal kitabı aldım. '' Burcu ve Babaannesi ''. İsmimi taşıyan bu kitap, canım babaannem ile bizi betimliyor gibiydi ve ileride bir miniğe de armağanım olurdu :)

Aras Yayıncılık standı benim esas hedefimdi. Üç adet birbirinden değerli kitap aldım. Margosyan'dan Gavur Mahallesi ve Tanrı'ın Seyir Defteri, Apraham Kasapyan'dan Kaç Kişisiniz Boğos Efendi ?...

Bir kahve molası vereyim dedim ve dışarı hava almaya çıkmışken, merdivenleri ağır ağır çıkan Margosyan'ı gördüm ve sevnçle hemen imza standındaki yerimi aldım. İlk sırada ben olduğumdan ve henüz çok kişi de olmadığından, Aras Yayınları'nın objektiflerine ben takılmışım ve sosyal medyada ki fotoda yer almışım. Gavur Mahallesi'ni eşim için, Tanrı'nın Seyir Defteri'ni de kendim için imzalattırdım.  Öyle güleryüzlü ve esprili ki ayaküstü sohbet ettik ve çok mutlu oldum. Ne de olsa bu toprakların gerçekliğine birinci elden tanıklık eden birisi kendisi.

Bugün festivalin son günüydü. Umarım fırsatı olanlar gidebilmiştir. Unesco ve diğer çocuklar için de el işi faaliyetlerinden oluşan çok cici standtlar ya da kitaplar bulunmaktaydı.

Hayır, çikolata tadamadım. Nedense canım pek tatlı çekmiyordu. Kahve gayet lezizdi. Kitaplar ise her zamanki gibi bizleri büyülü dünyalarına çağırıyorlardı.

Burcu A. Gözoğlu
Nisan 2017
Istanbul 

































                                                     
                                                    Büyük Üstad Mıgırdiç Margosyan 



Aras Yayınları ganimetlerim :)


Hiç yorum yok: